Kurzy probíhají v prostorách rodinného centra Naše děti, Štefánikova 1, Brno.
Ivana Procházková v médiích o jednotlivých tématech: ivanaprochazkova.cz/spoluprace-s-medii/
NÁPLŇ SEMINÁŘŮ
Emoční inteligence dětí
„Rodiče by nikdy neměli zapomínat, že nevychovávají své dítě pro sebe, ale pro život.“
– Marie Kyzlinková
Je to už několik let, kdy se začalo mluvit o důležitosti emoční inteligence v běžném životě. Mnohé výzkumy potvrzují, že je EQ pro šťastný život důležitější než IQ. A nejen to! Dá se také mnohem více ovlivnit vnějším okolím a působením. S emoční inteligencí se setkáváme neustále, emoce nás doprovází po celý den. Jak rychle přicházejí, tak rychle odcházejí. Jak pomoci dětem, aby se v sobě lépe vyznaly? To a mnohé další si řekneme na celodenním semináři. Je třeba děti naučit emoce pojmenovat, nechat je jimi projít, aby znaly své reakce a běžný průběh a poté teprve jsou děti schopné s nimi začít opravdu pracovat. Existují různé možnosti, jak dítěti k tomuto napomoci a jak ho vést kouzlem emocí.
Dozvíte se více o emocích, emoční inteligenci, kdy, jak a proč jí rozvíjet, ujasníme si, co znamená pojem bezpečná vazba a proč je tak důležitá, nebude chybět také nástin různých řešení konfliktních situací. Obsah je zaměřen na rozvoj dětí od narození do 6 let. Seminář je určen pečujícím osobám v DS, maminkám, tatínkům, babičkám, dědečkům nebo laické i odborné veřejnosti, která přichází do kontaktu nejen s dětmi této věkové kategorie. Malé skupinky nám umožní samozřejmě i diskuzi a sdílení mnoha praktických zkušeností. Odnesete si také spoustu tipů na dobrou literaturu k tématu.
Témata: emoční inteligence, emoce, vztek a vzdor, pláč, chválit a trestat, pravidla, řád a důslednost ve výchově, síla mluveného slova
Praktické tipy na aktivity dětí do 3 let
„Na začátku je vůle. Měli bychom dítěti pomáhat v pokusech zrealizovat jeho vůli.“
– Marie Montessori
Fyzický, psychický i emoční rozvoj dítěte je otázkou, která trápí nejedny rodiče. Jak můžeme rozvoj a zdravý vývoj našeho dítěte podpořit? Jaké mu předkládat aktivity? Kdy? Jak reagovat v určitém věku na chybu? Jak učit dítě uklízet? Co je pro dítě v tomto věku stěžejní – hračka nebo pro nás všední aktivita každodenního života? Jak reagovat v konfliktních situacích, týkajících se půjčování a vlastnění hraček, jak se chovat na pískovišti, v parku nebo doma?
Témata: vývoj mozku, hračky, hraní si X práce, aktivity doma, aktivity venku, začleňování se do kolektivu.