Semináře

Kurzy probíhají v prostorách rodinného centra Naše děti, Štefánikova 1, Brno.

Termíny seminářů a přihlášení

Ivana Procházková v médiích o jednotlivých tématech: ivanaprochazkova.cz/spoluprace-s-medii/

NÁPLŇ SEMINÁŘŮ

uvodniPorodní zážitek II

Porodní zážitek I

aneb Jak nás příchod na svět ovlivňuje všemi směry…

Při volném pokračování zážitkového workshopu Porodní zážitek se dotkneme těla, lůna, prsou, kůže na kůži, pouta po porodu, očního kontaktu, dáme si do těla blízkost venkovní, kontinuum blízkosti vnitřní. Uvědomíme si, že dítě zná matku zevnitř, kdežto po porodu matka zná dítě zvenku, učí se ho milovat uvnitř sebe takové, jaké je…

Workshop je určen všem, kdo má pocit, že by si porodem rád znovu v myšlenkách prošel a že by mu sdílení v bezpečném prostředí mohlo jakkoliv pomoci posunout se zase o kus dále…

Více o lektorce najdete zde.

Kdy? 24. 1.  2018,  17 – 20:00

Cena? 390 Kč

Kde? Centrum Naše děti, Štefánikova 1

 

Tříhodinový Šťastní rodiče vychovávají šťastné děti

Šťastní rodiče vychovávají šťastné děti

„Na prostředí člověka, zejména na děti, nepůsobí nic duševně silněji než nežitý život rodičů.“

– Carl Gustav Jung

Často se stává, že po narození dítěte se, ve většině případů jde o maminku, vzhlédne ve své nové rodičovské roli natolik, že může zapomenout na partnera a partnerský život jako takový. Všecko se ale odvíjí od naší osobní spokojenosti jako jedince, potažmo rodičovského páru. V něm musí být vždy šťastní oba. Role rodičů je bezesporu jednou z nejsložitějších a věnovat stejně partnerství a mateřství nemusí být snadné. Přesto se to však vyplácí. A co teprve, když se narodí další sourozenec. Jak můžeme našim dětem pomoci, cítit se všem stejně milovaně, přestože má každé z nich v rodině jiné místo? Jak situaci vnímá jedináček, prvorozený, druhorozený nebo benjamínek?

Témata: role otce a matky, partnerské vztahy, 5 jazyků lásky, sourozenecké vztahy.

celodenniEmoční inteligence dětí

Emoční inteligence dětí

„Rodiče by nikdy neměli zapomínat, že nevychovávají své dítě pro sebe, ale pro život.“

– Marie Kyzlinková

Je to už několik let, kdy se začalo mluvit o důležitosti emoční inteligence v běžném životě. Mnohé výzkumy potvrzují, že je EQ pro šťastný život důležitější než IQ. A nejen to! Dá se také mnohem více ovlivnit vnějším okolím a působením. S emoční inteligencí se setáváme neustále, emoce nás dopravází po celý den. Jak rychle přicházejí, tak rychle odcházejí. Jak pomoci dětem, aby se v sobě lépe vyznaly? To a mnohé další si řekneme na celodenním semináři. Je třeba děti naučit emoce pojmenovat, nechat je jimi projít, aby znaly své rekace a běžný průběh a poté teprve jsou děti schopné s nimi začít opravdu pracovat. Existují různé možnosti, jak dítěti k tomuto napomoci a jak ho vést kouzlem emocí.

Dozvíte se více o emocích, emoční inteligenci, kdy, jak a proč jí rozvíjet, ujasníme si, co znamená pojem bezpečná vazba a proč je tak důležitá, nebude chybět také nástin různých řešení konfliktních situací. Obsah je zaměřen na rozvoj dětí od narození do 3 let. Seminář je určen maminkám, tatínkům, babičkám, dědečkům nebo laické i odborné veřejnosti, která přichází do kontaktu nejen s dětmi této věkové kategorie. Malé skupinky nám umožní samozřejmě i diskuzi a sdílení mnoha praktických zkušeností. Odnesete si také spoustu tipů na dobrou literaturu k tématu.

Témata: emoční inteligence, emoce, vztek a vzdor, pláč, chválit a trestat, pravidla, řád a důslednost ve výchově, síla mluveného slova

celodenniZázraky v životě dětí

Zázraky v životě dětí

„Existují dva způsoby, jak žít život. Ten první je myslet si, že nic není zázrak. Ten druhý je myslet si, že všechno je zázrak.“

– Albert Einstein

Dnes už všichni dobře ví, jak je vývojové období dítěte od narození do tří let v jeho dalším životě důležité, ne-li přímo stěžejní. Ale také si zároveň uvědomujeme složitost volby správného přístupu, často o sobě rodiče pochybují, jestli dělají věci správně, jestli by se nedaly dělat ještě lépe. Montessori filosofie je přirozený přístup, který umožňuje dítěti se svobodně plně rozvíjet a je dobré jej aplikovat už od samého narození dítěte. Pochopení mysli batolete je jednou z nejpodstatnějších věcí, díky které můžeme začít lépe s dítětem komunikovat, pracovat a navázat s ním kvalitnější vztah od samého začátku.

Témata: dětská poprvé a jejich dopad na mozek, úvod do Montessori filosofie – základní principy, praktické rady a tipy na činnosti doma, pohyb a jeho důležitost ve vývoji, jazykový rozvoj.

uvodniPraktické tipy na aktivity dětí do 3 let

Praktické tipy na aktivity dětí do 3 let

„Na začátku je vůle. Měli bychom dítěti pomáhat v pokusech zrealizovat jeho vůli.“

– Marie Montessori

Fyzický, psychický i emoční rozvoj dítěte je otázkou, která trápí nejedny rodiče. Jak můžeme rozvoj a zdravý vývoj našeho dítěte podpořit? Jaké mu předkládat aktivity? Kdy? Jak reagovat v určitém věku na chybu? Jak učit dítě uklízet? Co je pro dítě v tomto věku stěžejní – hračka nebo pro nás všední aktivita každodenního života? Jak reagovat v konfliktních situacích, týkajících se půjčování a vlastnění hraček, jak se chovat na pískovišti, v parku nebo doma?

Témata: vývoj mozku, hračky, hraní si X práce, aktivity doma, aktivity venku, začleňování se do kolektivu.

TŘÍHODINOVÉ SEMINÁŘE

tříhodinové semináře

80 minut první blok
20 minut přestávka
80 minut druhý blok

CELODENNÍ SEMINÁŘE

celodenní semináře

od 9:00 do 16:00

9:00 – 10:30 blok 1
10:30 – 10:45 přestávka
10:45 – 12:15 blok 2
12:15 – 12:45 přestávka na oběd
12:45 – 14:15 blok 3
14:15 – 14:30 přestávka
14:30 – 16:00 blok 4

Termíny seminářů a přihlášení